Avvikelserapportering

LÄS MER

Denna e-tjänst är framtagen för att underlätta rapportering av avvikelser inom enheter eller funktioner som tillhör Västra Mälardalens kommunalförbund. Syftet är att skapa en strukturerad och effektiv process för att dokumentera, följa upp och åtgärda händelser som avviker från ordinarie rutiner, riktlinjer eller förväntad kvalitet.

 

Personuppgifter som behandlas:

  • Namn
  • Telefonnummer
  • E-postadress

Ändamålet med behandlingen 

När du har skickat in ditt ärende till förbundet, registreras de personuppgifter som du har uppgett, i förbundet ärendehanteringssystem. Ändamålet med behandlingen av personuppgifterna är att förbundet ska kunna fullfölja sitt uppdrag, samt kunna ge så bra och rättssäker service som möjligt vid handläggningen av ditt ärende. 

Vid behandlingen av personuppgifterna tillämpas gällande integritetslagstiftning. 

Laglig grund för behandlingen 

  • En arbetsuppgift i samband med allmänt intresse ska kunna utföras. 

Lagringstid 

  • Ditt ärende kommer att gallras från Mina sidor om en månad.

Övrigt om lagringstid 

Ärendet kommer att lagras i ärendehanteringssystem enligt gällande regler efter att ärendet blivit inskickat.

Informationsplikt 
Om personuppgifter på andra personer uppges i ärendet är det ditt ansvar att se till att informera de personerna om detta. 

Lämna klagomål på personuppgiftshantering 
Klagomål på personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till dataskyddsombudet. Du når dataskyddsombudet via forbundet@vmkfb.se

Staffan Franson, ekonomi- och kvalitetschef
0221-67 00 10

 

 

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa